UCBMEDIA ... et Ord til Dagen ... Dansk DK Norsk NO Svensk SE Grønlandsk GL Gave Gave til UCB

2017-01-20Læs et Ord til Dagen i dag (2017-01-21)2017-01-22
Ordet for 2017-01-21
21. januar
Sender Gud dig til Sarepta?
"Gå nu til Sarepta ... og slå dig ned deer ..." 1.Kong 17,9
Den bæk, som Elias drak af, tørrede ud, og ravnene holdt op med at bringe ham mad hver dag. Når der sker sådan noget, betyder det, at Gud prøver at fange din opmærksomhed! Han gør dig parat til at komme videre.
Det næste, Gud gjorde, var at sende Elias til en fattig enke i Sarepta og forvisse ham om, at hun ville sørge for ham. Det må have været svært for en leder, der var vandt til at tjene andre. Midt under hungersnøden fandt Elias enken, der var i gang med at lave et sidste måltid til sin søn og sig selv. Ikke desto mindre udfordrede han hende til at adlyde Gud og lovede: "... Krukken skal ikke blive tom for mel og kanden ikke mangle olie, før Herren lader det regne på jorden." (Vers 14).
Hvorfra fik Elias tro til at sige det? Han havde oplevet Guds trofasthed over sit eget liv! Man kan kun tale i tro, hvis man vandrer i tro. Og det smitter at omgås troende mennesker; det opbygger ens tro. Det skete for denne enke. Hun og hendes søn spiste måske ikke en femretters måltid hver aften, men Gud sørgede for, at de havde alt, hvad de havde brug for, så længe hungersnøden varede. Så hvis du ikke har alt, hvad du ønsker lige nu, må du adlyde Gud med det, han har givet dig, og stole på, at han sender dig mere, når tiden er inde.
Bemærk også, at det var både enkens og profetens tro, som blev testet. Så uanset om du er nybegynder eller en erfaren troende, vil din tro hele tiden blive prøvet.
Leder Gud dig til dit eget personlige Sarepta i dag? Så lad være med at komme med indvendinger. "Gå med det samme", for hans velsignelse afhænger af din lydighed.
Bibellæseplan: Sl 21; Matt 21; 1.Mos 41-42

... stille stunder styrker ...

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@UCB.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.