UCBMEDIA ... et Ord til Dagen ... Dansk DK Norsk NO Svensk SE Gr°nlandsk GL Gave Gave til UCB

2016-10-01Læs et Ord til Dagen i dag (2016-10-02)2016-10-03
Ordet for 2016-10-02
2. oktober
Kraft til at ændre os
" ╔ Jeg styrker dig og hjælper dig ╔" Es 41.10
Vi tager på seminarer og konferencer i forsøg på at finde en smertefri kur, som kan peppe os op og forandre vore liv. Vi holder diæter. Vi går i fitness-centre, og vores begejstring holder sig fint i ca. to uger. Så falder vi tilbage til den gamle trummerum. Vi ændrer os ikke. Vi læser selvhjælps-bøger; men problemet ved dem er, at de kun giver opskriften på det, man kan gøre đ ikke styrken til at gøre det. Vi får gode råd: " Aflæg dine dårlige vaner. Vær positiv; vær ikke negativ." Men hvordan? Hvorfra får vi kraft og styrke til en ændring?
Ordet " kraft" optræder 57 gange i Det Nye Testamente. Det beskriver den mest kraftfulde begivenhed nogen sinde đ Jesu opstandelse fra de døde. Og opstandelseskraften kan ændre dit liv i dag. Det vigtigste af alt i livet er at kende Kristus og opleve hans opstandelseskraft. Paulus skriver: " ╔ retfærdigheden fra Gud grundet på troen ╔ for at jeg kan kende ham og hans opstandelseskraft" (Fil 3,8-10) Ligeledes skriver han: " Jeg beder om, at vor Herre Jesu Kristi Gud ╔ vil give jer visdoms og åbenbarings ånd til at erkende ham╔ så I forstår╔ hvor overvældende stor hans magt er hos os, der tror i kraft af hans mægtige styrke.╩Med den magt virkede han i Kristus, da han oprejste ham fra de døde ╔" (Ef 17-20) Det græske ord for " kraft" , " dunamis" , kan ses på to måder:
1) " dynamit" , som er en eksplosiv kraft, eller 2) " dynamo" , der er en konstant strømmende kraft.
Og i Kristus har vi begge betydninger. Gennem ham kan du i dag bryde alle snærende lænker og begrænsninger og gå sejrrig ud i hans kraft.
Bibellæseplan: Sl 93; Luk 14; Dan 5-6

... stille stunder styrker ...

Bestil den trykte udgave af et “Ord til Dagen”. word@UCB.dk
UCB MEDIA, Box 92, 2770 Kastrup.
tlf. 32 340 112
... et Ord til Dagen hviler på frivllige gaver. Tak for din gave.